![]() |
| Array laguntzaile bat erabiliko dugu |
Ezabaketa array batean algoritmoari esker, posizio jakin bateko elementua arraytik ken daiteke, baina algoritmo hori zaila bihurtzen da elementu bat baino gehiago kendu behar direnean. Array bateko zenbait elementu ezabatzeko algoritmo hau erabiliko dugu 08a_HainbatEzabaketa.pas non muga bat emanik elementu txikiak kentzen diren array laguntzaile bat erabiliz:
(* Bektore laguntzaile bat erabiltzen da emaitza eskuratzeko. Benetan *)
(* algoritmo hau ez da ezabaketa bat arraya osorik prozesatzea baizik. *)
program HainbatEzabaketaArrayetan_A; (* HainbatEzabaketaArrayLaguntzailez *)
const
BEHEMUGA = 1;
GOIMUGA = 20;
type
tarZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of real;
procedure ArrayaBete(var arNotak: tarZerrenda;
var iLuzera: integer);
var
iIndizea: integer;
begin
randomize;
iLuzera := random(GOIMUGA) + 1;
writeln('Arrayan ', iLuzera, ' datu gordetzen');
for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
begin
arNotak[iIndizea] := 10*random; { 0.00 eta 9.99 arteko balioak }
end;
end;
procedure ArrayaIkusi(const arNotak: tarZerrenda;
iLuzera: integer);
var
iIndizea: integer;
begin
writeln('Arrayaren edukia: ');
for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
begin
writeln(iIndizea:2, '. nota = ', arNotak[iIndizea]:0:3);
end;
writeln;
end;
{ array laguntzaile batean zenbaki handiak gorde eta amaitzean array laguntzailearen
informazio hori emaitza izango den parametrora eraman. Benetan ez da ezabaketa bat. }
procedure ArrayarenTxikiakEzabatu( var arNotak: tarZerrenda;
var iLuzera: integer;
rErreferentzia: real);
var
iIndizea, k: integer;
arNotaHandiak: tarZerrenda;
begin
k := 0;
for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
begin
if arNotak[iIndizea] > rErreferentzia then
begin
k := k + 1;
arNotaHandiak[k] := arNotak[iIndizea];
end;
end;
(* array berritua kanporatu, bere balio berriak eta luzera berria *)
arNotak := arNotaHandiak;
iLuzera := k;
end;
{------------------------PROGRAMA NAGUSIA------------------------}
var
arNotak: tarZerrenda;
iLuzera: integer;
rErreferentzia: real;
begin
ArrayaBete(arNotak, iLuzera);
ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
writeln('Elementu txikiak arrayetik ezabatu');
write('Eman erreferentziaren balioa: ');
readln(rErreferentzia);
ArrayarenTxikiakEzabatu(arNotak, iLuzera, rErreferentzia);
ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
readln;
end.
Algoritmo honek aurrekoak bezala emaitza bera eskaintzen du, baina zailagoa delakoan gaude.
(* Azken emaitza eskuratzeko, bektore laguntzailerik ez da erabiltzen. *)
(* Ezabatu beharreko elementuak banan banan kentzen dira, akzioa errepikatuz. *)
program HainbatEzabaketaArrayetan_B; (* HainbatEzabaketaArrayLaguntzailerikGabe *)
const
BEHEMUGA = 1;
GOIMUGA = 20;
type
tarZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of real;
procedure ArrayaBete(var arNotak: tarZerrenda;
var iLuzera: integer);
var
iIndizea: integer;
begin
randomize;
iLuzera := random(GOIMUGA) + 1;
writeln('Arrayan ', iLuzera, ' datu gordetzen');
for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
begin
arNotak[iIndizea] := 10*random; { 0.00 eta 9.99 arteko balioak }
end;
end;
procedure ArrayaIkusi(const arNotak: tarZerrenda;
iLuzera: integer);
var
iIndizea: integer;
begin
writeln('Arrayaren edukia: ');
for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
begin
writeln(iIndizea:2, '. nota = ', arNotak[iIndizea]:0:3);
end;
writeln;
end;
procedure BatEzabatu(var arNotak: tarZerrenda;
var iLuzera: integer;
iNon: integer);
var
iIndizea: integer;
begin
for iIndizea:=iNon to iLuzera-1 do
begin
arNotak[iIndizea] := arNotak[iIndizea+1];
end;
iLuzera := iLuzera - 1;
end;
{ array laguntzaile batean zenbaki handiak gorde eta amaitzean array laguntzailearen
informazio hori emaitza izango den parametrora eraman. Benetan ez da ezabaketa bat. }
procedure ArrayarenTxikiakEzabatu( var arNotak: tarZerrenda;
var iLuzera: integer;
rErreferentzia: real);
var
iIndizea, k: integer;
begin
iIndizea := BEHEMUGA;
while iIndizea <= iLuzera do
begin
if arNotak[iIndizea] < rErreferentzia then
begin
BatEzabatu(arNotak, iLuzera, iIndizea);
end
else
begin
iIndizea := iIndizea + 1;
end;
end;
end;
{------------------------PROGRAMA NAGUSIA------------------------}
var
arNotak: tarZerrenda;
iLuzera: integer;
rErreferentzia: real;
begin
ArrayaBete(arNotak, iLuzera);
ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
writeln('Elementu txikiak arrayetik ezabatu');
write('Eman erreferentziaren balioa: ');
readln(rErreferentzia);
ArrayarenTxikiakEzabatu(arNotak, iLuzera, rErreferentzia);
ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
readln;
end.

iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.