2024(e)ko urtarrilaren 29(a), astelehena

2. ASTEA | laborategi/mintegian egin dena

 2. astea (2024/01/31) laborategi/mintegian egindakoa

  • Zerrenda pasatu dugu, deitutakoen 18 ikasleetatik 7 etorri dira (zehaztapen gehiago eGela zerbitzuan)
  • 1. astea | erakarpen grabitatorioa izeneko programa egina duzue, eta gaurkoan kontzeptu hauek birpasatu ditugu:
    • Konstanteak eta aldagaiak
    • Zatiketa erreala (/)
    • Zenbaki errealen adierazpen zientifikoa
  • 2. astea | triangelu berezi baten azalera izeneko programa egin dugu. Bide batez ondokoak ikusi ditugu:
    • WriteLn prozedurari datuak (parametroak) nola pasatu
    • Testuen formatua WriteLn('Testua':n);
    • Zenbaki errealen formatua WriteLn(rAzalera:m:n);
    • ABS() funtzio estandarra erabil daiteke triangeluaren oinarria beti positiboa izan dadin
    • Zatiketa erreala (/)
  • 2. astea | kopuru handiegiak izeneko programa honi esker ondoko hauek ikasten dira:
    • WriteLn prozedurari datuak (parametroak) nola pasatu
    • Testuen formatua WriteLn('Testua':n);
    • Zenbaki osoen formatua WriteLn(iZbk:n);
    • SQR() funtzio estandarra: zenbaki bat onartzen duen funtzioa da, eta datua den zenbaki horri dagokion karratua itzultzen du
    • Datu-moten mugak (INTEGER eta LONGINT)
    • MAXINT konstantea eta MAXLONGINT konstantea
  • 2. astea | segundoen kopuruak ariketari esker ondoko hauek ikasten dira:
    • Zatiketa osoaren DIV eta MOD operadoreak
    • Integer datu-motak 2 byte edo 4 byte har ditzakeela memorian (ordenagailuaren arabera)
    • LongInt datu-motak 4 byte hartzen dituela memorian
    • MAXINT konstantea da Integer datu-motaren goimuga
    • MAXLONGINT konstantea da LongInt datu-motaren goimuga
  • 2. astea | kartesiar-polar izeneko programa egin dugu baina rAng emaitza radianetan emanik (aurrerago ikasiko dugu radianak gradu-minutu-segundo moduan nola pantailaratu). Programa honi esker ondoko hauek ikasten dira:
    • Sqrt() funtzio estandarra
    • ArcTan() funtzio estandarra
    • Radianetan emandako angelu bat gradu-minutu-segundo moduan pantailan erakusteko, teoriako klasean aipatuko diren Trunc() eta Frac() funtzio estandarrak erabili beharko dituzue


HAU EGIN GABE GERATU DA 
  • 2. astea | zenbakia pantailaren erdian izeneko programa ez dugu egin baina aurrekoen bezalakoa da. Programa honi esker ondoko hauek ikasten dira
    • WriteLn prozedurari datuak (parametroak) nola pasatu
    • Testuen formatua WriteLn('Testua':n);
    • Zenbaki osoen formatua WriteLn(iZbk:n);
    • Zatiketa osoa (DIV)
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.